Jakarta Old Town dag 2

3 april 2017

Na een best ok nacht (toch wel een jetlag haha) heerlijk wakker geworden en na een goed ontbijt met de TukTuk naar Jakarta Kota station waar het startpunt van de walking tour was. We waren met club van 8 mensen. Vanaf het station (ontworpen Door Nederlanders destijds net als alles van vandaag in Old Town vroeger BATAVIA) pakten we local transport naar de oude haven waar alle goederen voor Jakarta binnenkomen. In de fotomap zie je wat we hebben gelopen. Vanaf daar Door wat sloppenwijken (zijn overal) naar wat oude VOC gebouwen. Veel vervallen helaas weinig onderhoud; komt nu pas weer beetje op gang in opdracht van de Regering. Door Jakarta stad loopt ook een hele vieze rivier gigantische stank. Het op straat eten vandaag maar even gelaten haha. Het is een mooi oud stukje Jakarta wat bij de locale bevolking heel populair is. Het is overduidelijk rustig qua toeristen ik ben echt een attractie rob wat minder. Na de tour een lekkere lunch gegeten en daarna weer met TukTuk terug naar het hotel. We gaan zo crossfitten bij een locale box 10 minuten verderop en daarna eten bij the food court in the shopping mall. Morgenavond weer een nieuwe blog na onze Bogor / puncak tour. Wat foto's in de map jakarta dag 2

1. Helga:
    3 april 2017
    Wat een leuk verhaal. Ja die luwak koffie is erg lekker. En dat de Nederlandse invloeden nog zo voelbaar zijn. Lekker eten zo en morgen alvast veel plezier. Liefs Helga