Canggu dag 5, 6 en 7

18 april 2017 - Canggu, Indonesië

En het is nog steeds fantastisch weer strak blauw 30 graden wat een cadeautje! Even wat highlights van de afgelopen dagen. Zondagochtend begon met aangehouden worden Door de politie die maakten ons mooi bang omdat we geen internationaal rijbewijs hadden en rob even geen helm op had (wat heel veel niet doen) en wilden ons zo een 500.000 idr (35 euro) laten betalen,maar wilden ons matsen voor de helft. Maar rob had zich al goed laten informeren over dit soort corrupte praktijken (alleen buitenlanders worden aangehouden en ons rijbewijs is gewoon internationaal en de locals rijden zonder helm) en vriend van hem had gezegd dat je maar heel weinig moest betalen en als ze daar niet mee akkoord gingen zeggen dat ze je dan mee konden nemen. Dus zeiden dat we maximaal 40 000 konden betalen (2,80 euro) want we hadden niet meer bij ons (dat was echt zo) en dat ze robin anders maar mee moesten nemen. Waren ze plots akoord met de 40000 idr wat een corrupte praktijken! Anyway, zondagavond fantastisch uit eten geweest ( wel indo food uiteraard) maar echt 3 gangen (18 euro met zijn 2) met wijn in een fantastische setting a la Alice in Wonderland: de langoor konijnen liepen om je heen. Heel leuk. We gaan er morgenavond weer eten. Mijn suiker is sinds gisteren niet optimaal ik schiet op en neer van hypo naar een hyper daardoor voel ik mij wat minder fit en is het sporten wat lastiger. Het sporten heb ik wel echt nodig zonder beweging is mijn suiker heel lastig te controleren hier met die witte rijst en het vele fruit. Gisterenavond een half zakje chips op en was gelijk weer mis dus gezond eten en bewegen is noodzakelijk ook op vakantie helaas. Na de lunch moet ik ook echt even wandelen over het strand dat stilliggen is echt killing voor mijn suiker. Maar.... Gelukkig nog vollop aan genieten hoor!! Gisteren niet veel spannends gedaan naast sporten zonnen en relaxen (netflix avondje op de kamer boer zoekt vrouw even teruggekeken ook fijn). Vandaag zijn we weer gaan touren naar tempel Pura taman ayun die volgens de lonely planet mooier dan tanah lot moest zijn en dat was ook zo. Gelegen in een prachtige tuin en heel weinig toeristen. Pura taman ayin is een van de grootste water tempels van balï en honderden jaren oud en wordt gebruikt om de oudste goden te eren. Daarna Door de rijstvelden van tabanan gereden en de middAG weer heerlijk op ons favo strand echo beach. Morgen een rustdag met sporten (de weekpas is op) maar we starten met een Ochtend wandeling naar de spa want het is weer tijd voor 60 min Balinese massage. Donderdagavond laatste blog. Kus van ons!!

1. Vania:
    18 april 2017
    Neeee wat bizar. Giano beaamt het ook. Ze lieten hem toen steeds gaan omdat hij op een local lijkt maar Jay en Danny werden steeds aangehouden en idd betalen. Rot zegt van je suiker hopelijk kan je het weer onder controle krijgen en genieten jullie nog lekker. Leuke foto's en lekker bruin hoor heerlijk! Xxxx ly