Lombok cultuur en gili air

9 april 2017 - Gili Indah, Indonesië

Sorry het vorige verslag iets te snel gepubliceerd de wifi is hier niet best. Nog een poging. Dus vanochtend om 0830 origin lombok hotel verlaten en met gids sigit van bambus tour een toer gedaan: stop 1 sasak dorp. Het leven is daar net als 100 den jaren geleden mooi om te zien. Daarna Door naar de locale markt bizarre drukte en veel specerijen. Volgende stop de belangrijkste toeristische attractie van Lombok tempel Pura Lingsar https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pura_Lingsar

Op Wikipedia kUn je er veel over lezen. Ik heb me daar gewAssen en dus gereinigd met water van de vulkaan rinjani. Dat brengt geluk.

Daarna Door de bergen via monkey road naar de haven Bangsal van lombok. Daar lag een prive speedboot voor ons klaar en konden we met onze koffers makkelijk naar gili air in 10 minuten.

Op gili air aangekomen omdat ik de zielige paardjes niet wilde belasten (er is hier geen gemotoriseerd vervoer alleen fiets lopen of paardenkoets) een half uur gelopen in de hitte met de koffers. Nu we hier zijn blijken de paardjes toch niet zo zielig te zijn op gili air roos die kennen stelde me ook al gerust. Dus dinsdag denk ik wel een paardje. Na het inchecken in unzipp bungalows naar Holiday air fitness gegaan (het is bewolkt en we waren blij weer te kunnen fitnessen). Daarna rondje eiland gedaan en even momentje relaxen nu. Zo direct lekker eten bij de warung en cocktails aan het strand. Het leven is mooi en no stress here. Love it! Kus van ons foto's in album lombok cultuur