Count down

18 februari 2017

Tangkapan-layar-penuh-07072015-154742.bmp

Ola!

Over 6 weken om deze tijd vliegen we naar Jakarta. Daar begint de reis. We zullen daar verblijven van zondag 2 april t/m woensdagochtend 5 april. Het hotel voor de eerste 2 nachten is gereserveerd: Holiday Inn Pluit Jakarta. Het ligt boven een shopping mall, heeft een fitness en ligt op loopafstand van een crossfit box (ja ook daar blijven wij fanatiek sporten) http://www.bengkelcrossfit.com/locations-scheduleen op loopafstand van de haven en Batavia town.                                               /www.ihg.com/holidayinnexpress/hotels/nl/nl/jakarta-utara/jktpc/hoteldetail Loopafstand vond ik belangrijk, gezien het giga drukke verkeer in Jakarta,. Alhoewel het hotel op 18 km van de airport ligt, zullen we de laatste nacht in Jakarta nog dichter bij de airport slapen. 18 km in Jakarta kan zomaar ruim een uur duren.

Verder nu bezig met een globaal reisplan. Wij boeken - behalve Jakarta - daar alles last minute, die vrijheid beviel ons in de USA wel erg goed. In booking.com heb ik wat reislijstjes gemaakt met verblijfplaatsen (voorkeur: sfeer, airco, minibar voor medicijnen van mij en vlakbij sightseeing of strand en met ontbijt of vlakbij ontbijtlocatie) en ook ben ik begonnen aan lijstjes in tripadvisor met what to do. De lonely planet Bali - Lombok is al binnen, inentingen zijn geregeld en de Malaria pillen+ antibiotica just in case liggen klaar. Voor Jakarta al een beetje een plan gemaakt. In ieder geval zullen wij een walking tour gaan doen met een local waarbij we Batavia gaan zien en zo wat historie ook meekrijgen. http://jakartawalkingtour.com/sightseeing-tours/ Het walking tour principe beviel ons in de USA ook goed. Je krijgt zo meer informatie mee dan dat je enkel loopt met je lonely planet. Verder overwegen we een dagtrip naar Bogor waar we botanische tuinen en theeplantages kunnen bezoeken.Voor zover tot nu toe! Liefs

Foto kamer Holiday Inn Jakarta met uitzicht op Jakarta

Holiday-Inn-express-pluit-Bedroom